آشنایی با مخزن سپتیک تانک - ناب

کارشناس سپتیک تانک در امر خرید و فروش مخزن سپتیک

آشنایی با مخزن سپتیک تانک - ناب

کارشناس سپتیک تانک در امر خرید و فروش مخزن سپتیک

برای خرید سپتیک تانک چکار بایستی کرد ؟
به کدام سایت سر بزنیم ؟
قیمت سپتیک تانک در حال حاضر چقدر است ؟
و......
پاسخ تمامی این سوالات در پیج : https://naabzist.net/septic-tank

بایگانی
  • ۰
  • ۰

سپتیک تانک چیست , What is the septic tanks

سپتیک تانک یک مخزنی است که برای دفع فاضلاب مورد استفاده قرار میگیرد . مهمترین نوع سپتیک تانک ، سپتیک تانک پلی اتیلن است که میتوان در زمین دفن کرد و روزی آن خاک ریخت تا فشار ترافیکی خاک را تحمل کند . سپتیک تانک با داشتن کارایی بالا در امر تصفیه فاضلاب توانسته است کمک بسزایی در امر زدودن فاضلاب کند . مثلا سپتیک تانک با داشتن دو بخش مجزا از هم که این دو بخش سپتیک تانک کاملا بصورت غیر مساوی هستند دارای مشخصه های ویژه ای بوده اند . سپتیک تانک در بخش اول وظیفه ی انبار کردن مواد فاضلابی را دارد که همه مواد لجنی در آن جمع میشود . سپتیک تانک در بخش دوم کار خروج پساب تولیدی را انجام میدهد که این پساب را عمدتا یا وارد چاه جذبی بغل سپتیک تانک میکنند و یا توسط لوله پساب سپتیک تانک را به اگوی شهری یا فاضلاب شهری هدایت می نمایند .

مشکلات احتمالی سپتیک تانک , Possible problems with septic tanks

گاهی شنیده میشود که از بدنه سپتیک تانک مواد فاضلابی به بیرون نشت میکند که در جستجوی علت آن میتوان دید که بیرون آمدن مواد فاضلابی در سپتیک تانکفقط میتواند یک علت داشته باشد که آن هم خاصیت خورندگی مواد فاضلابی در اثر ایجاد محیط اسیدی است . چرا که مواد اسیدی میتوانند جداره یا بدنه سپتیک تانکرا سوراخ نمایند . این نوع اتفاقات برای سپتیک تانک فقط در سپتیک تانک بتنی صورت میگیرد که باعث نشت مواد فاضلابی از سپتیک تانک به آبهای زیر زمینی و بدنبال آن وارد شدن مواد فاضلابی سپتیک تانک به آبهای زیرزمینی است .

اساس کار سپتیک تانک - The basis of the septic tank

اساس کار سپتیک تانک به گونه ای است که ابتدا مواد فاضلابی و لجن وارد سپتیک تانک میشوند . سپس این مواد فاضلابی در درون بخش اول سپتیک تانک روی هم انباشته شده و تبدیل به لجن میگردند . چون محیط بدون هوا میباشد پس در نتیجه باکتری های بی هوازی موجود در مخزن سپتیک تانک باعث تجزیه این مواد جامد و لجنی میشوند . مواد لجنی موجود در سپتیک تانک که تجزیه بشوند پسابی به وجود خواهد آمد که این پساب از طریق جداکننده یا بافل سپتیک تانک ( حدفاصل بین بخش اول و دوم سپتیک تانک ) به بخش دوم سپتیک تانک که حجم کمتری نسبت به بخش اول سپتیک تانک دارد نیز میریزد .

بایستی مدتی بگذرد تا این پساب موجود در بخش دوم سپتیک تانک بالا بیاید و از طریق خروجی سپتیک تانک به بیرون ریخته شود که این امر مستلزم میزان بالای پساب سپتیک تانک ( منظور حجم بالای پساب موجود در سپتیک تانک ) است که بالا بیاید . به محض بالا آمدن پساب سپتیک تانک ، این پساب از طریق لوله یا خروجی به چاه جذبی یا اگوی شهری هدایت میشود .

کاربرد سپتیک تانک , Application of Septic Tank

البته گاها دیده شده که از پساب حاصل شده از تجزیه مواد فاضلابی در سپتیک تانک برای مصارف کشاورزی هم مورد استفاده قرار گیرد که این پساب سپتیک تانکمیتواند کمک بسزایی در امر کاهش استفاده ازآبهای زیرزمینی (  ذخایر زمینی ) گردد . پس سپتیک تانک علاوه بر تصفیه فاضلاب ، در امر کاهش و صرفه جویی در مصارف آب را نیز دارد .

نتیجه میگیریم با پیدایش سپتیک تانک در عرصه و صنعت تصفیه فاضلاب ، خیلی از مشکلات محیطی و بهداشت فردی با نصب سپتیک تانک حل شده است .